Rabu, 6 Mei 2009

Tahniah...Tahniah.....


Tanggal 30 April 2009 jam 6.00 ptg aku menjalankan rutin harian aku seperti biasa. balik saja dari sekolah aku terusamik anak aku aufa kat umah pengasuhnya..petang tu tiba-tibaja rasa bosan dok kat umah lalu akupun terus bawa aufa jalan2 kat taman bwh umah aku. tengah seronok dok tengok budak2 main , aku terpandang satu kereta wira no plat WJV2721 berhenti tepi taman. rupa2nya suamiku dah pulang dari tempat kerjanya sambil melambai2 panggil aku naik keta sambil tersenyum lebar. akupun apa lagi terusla masuk dalam keta. masukja dalam keta tengok muka abg haritu berserilain macamja. belum sempat aku tanya abg terus cakap yang dia ada berita yang menggembirakan. aku dengan rasa tak sabar terusla tanya apa berita yang membuatkan abg aku tersenyum dari jauh lagi. abg mintak aku cuba teka. puas jugak aku nak menekanya last2 abgpun keluarkan satu surat dari fail dia dan bg pd aku. nak tautak apa yang tertulis dalam surat yang aku bca tu???? jeng.....jeng.....:) TAHNIAH TUAN TELAH DIPILIH SEBAGAI PENERIMA ANUGERAH KHIDMAT CEMERLANG KERAJAAN, BIRO BANTUAN GUAMAN, BAHAGIAN HAL EHWAL UNDANG-UNDANG JABATAN PERDANA MENTERI....abg betul2 tak sangka sebab dia tak pernah terpikir untuk dapat anugerah seperti ini yang penting tanggungjwb dlm tugasnya. lagipun abg baruja dapat lantikan tetap dalam kerjanya....TAHNIAH ABANG......apa2pun kami sekeluarga bersyukur diatas kejayaannya....mgkin nilah hadiah hari lahir yang bermakna buatnya......
apa yang aku tulis ni semata-mata nak update blog yang dah semakin beqabuk ni je....bukan apa, sebelum ni dok cbuk ngan tesis yang tak siap-siap. serabut betoi kepala ni dengan keja yang semakin betimbun. klulah dapat buang skit kan ke lega qasanya...oklah tuja yang dpt aku tulis..byeeeeeeee
Hasil nukilan Najidah Salleh.